Menu Zamknij

chemia wokół nas

Chemia wokół nas

 

Większość z nas ma lepiej rozwiniętą pamięć wzrokową. Zatem łatwiej nam zapamiętać to, co widzimy. Wykorzystajmy więc ten fakt, by lepiej utrwalić sobie poznane lub zasłyszane gdzieś wiadomości o związkach chemicznych, z którymi mamy do czynienia w życiu codziennym.

Na schodach prowadzących na pierwsze piętro umieszczone są nazwy zwyczajowe związków chemicznych (powszechnie używane), obok ich wzory sumaryczne, a następnie nazwy systematyczne, np. :sól kuchenna , NaCl, chlorek sodu.

Więcej informacji o tych związków, np. o ich składzie, zastosowaniu czy właściwościach uzyskacie z plakatów porozwieszanych na drzwiach sal lekcyjnych. Na zapoznanie się z tymi informacjami macie 2 tygodnie . Po upływie tego czasu na najbliższej lekcji chemii odbędzie się quiz na ocenę i każdy z Was będzie mógł wykazać się opanowaną wiedzą.

Drugą możliwością uzyskania oceny bardzo dobrej jest wykazanie się umiejętnością rozwiązywania zadań dotyczących stężenia procentowego. Treść zadań osadzona jest w kontekście praktycznym, np. Waszym zadaniem jest obliczenie, w którym „occie” jest więcej wody, a w którym więcej kwasu: w 60 g 10-procentowego wodnego roztworu kwasu octowego czy w 100g 6-procentowego roztworu kwasu octowego. Zadania umieszczone są na tablicy koło sali nr 36, a także na stronie internetowej w zakładce „uczeń”. Na ich rozwiązanie czekam do 21. września. Po tym czasie zostaną umieszczone poprawne odpowiedzi.

Życzę dobrej zabawy , spostrzegawczości i wysokich ocen.

Anna Miętka

 

Skip to content